Tips voor lekker eten in de auto

Tips voor lekker eten in de auto

20-01-2019 - Vergeet de kleffe saucijzenbroodjes en de zakken snoep van het tankstation! Met deze tips eet jij verantwoord én lekker onderweg naar je werk, tijdens afspraken door of gewoon omdat het kan.

Ontbijt is één van de belangrijkste maaltijden van de dag. Toch vergeten veel mensen te eten in de ochtend of hebben ze er geen tijd voor. Maar als je 's ochtends toch in de file staat, waarom dan niet op dat moment ontbijten? Voorbeelden van makkelijke, gezonde ontbijtjes voor in de auto zijn:

- Zelfgemaakt bananenbrood. Op het internet zijn talloze recepten over bananenbrood te vinden. Mijn persoonlijke favoriet is deze. Je kunt de avond van te voren het brood maken en deze verpakken in de koelkast. Ook kun je een deel van dit brood invriezen, zodat je de rest van de week élke ochtend bananenbrood kunt eten!
http://www.ilovehealth.nl/recepten-2/recept-gezond-bananenbrood/

- Rijstwafels. Je hebt ze in allerlei verschillende smaken en het geeft toch een kleine bodem waardoor jij de dag weer door kunt komen. Met twee of drie rijstwafels en een goed bak koffie overleef je school en werk weer tot aan de lunch.

- Vooraf gesneden fruit. In de ochtenden krijg ik hartig vaak moeilijk weg, zoet gaat daarentegen een stuk makkelijker! Om te voorkomen dat er vette, ongezonde koeken worden gegeten, snijd ik voor mijn autoreis naar werk vaak een appel, een banaan en stop ik dit in een tupperware bakje.

Tips voor lekker eten in de auto

Rond het middaguur is het tijd voor de lunch. Mocht je op dit moment geen tijd hebben om rustig voor deze maaltijd te gaan zitten, staan er hieronder een aantal ideeën voor (gezonde) lunchmaaltijden voor onderweg.

- Couscoussalade. Om een gezonde salade vullend te maken, is het toevoegen van couscous (of linzen) een goede oplossing. Stop wat sla, gesneden komkommer, witte kaas, zongedroogde tomaatjes, couscous en een lekkere dressing in een tupperware bakje en voeg daar eventueel nog een blikje tonijn, wat kipfilet of andere vlees/vis waren aan toe. Zo kom je op een gezonde, makkelijke manier de lunch goed door!

- Afbakbroodjes. Natuurlijk kunnen we voor vertrek een stapel boterhammen met worst of hagelslag inpakken, maar afbakbroodjes zijn toch nét iets lekkerder. Stop voor vertrek de broodjes even in de oven en beleg dit met zalm, roomkaas, grillworst of een dikke laag pindakaas en jij hebt gewoon een heerlijke, makkelijke lunch!

- Gezonde smoothie. Dit is makkelijk mee te nemen én erg gezond. Een voorbeeld van een vullende smoothie is met havermout, appel, sinaasappel, blauwe bessen, spinazie en kokosolie. Heerlijk, makkelijk en snel.

Tips voor lekker eten in de auto

De verveling onderweg kan snel toeslaan. Het eten van snacks is een makkelijke manier om geconcentreerd te blijven en onder het rijden door 'iets te doen'.

- Ontbijtkoek;
- Rauwe snackgroentes;
- Bakje yoghurt;
- (Zelfgemaakte) mueslirepen;
- Eierkoeken.

– Wat eten jullie onderweg? –

Tips voor lekker eten in de auto