Fitness in de auto

Fitness in de auto

28-08-2017 - Er is weer file... Je zou je nu kunnen vermaken door bij je buren naar binnen te kijken, naar de radio te luisteren of na te denken over wat je vandaag nog allemaal moet doen, maar je kunt jezelf ook nuttig maken! Er zijn namelijk een aantal fitnessoefeningen die je achter het stuur gewoon kunt doen...

Buikspieroefening. Je zou het niet denken, maar ook in de auto kun je makkelijk de buikspieren trainen. Doe net alsof iemand jou in de maag heeft geslagen door je buikspieren aan te spannen. Ga met je schouders iets richting je heupen en nu zul je je buikspieren voelen. Herhaal deze oefening 15 keer in 3 sets.

Bilspieren regelmatig aanspannen. Het is misschien niet de meest efficiënte manier om je billen te trainen, maar een goed begin in het halve werk. Door regelmatig je billen aan te spannen en weer los te laten, train je vrijwel moeiteloos tóch je achterwerk. Een ideale manier om achter het stuur je billen te trainen.

Fitness in de auto

Borstspieren. Je zou het waarschijnlijk niet weten, maar door regelmatig je borstspieren te trainen kun je jouw cupmaat nét even een beetje vergroten. Dit hoeft natuurlijk niet alleen in de sportschool, maar dit kan ook achter het stuur. Houd het stuur vast op 09:00 uur en 03:00 uur. Druk zo hard als je kan beide handen naar elkaar toe, waardoor de borstspieren goed worden aangespannen. Houd dit 5 seconden vast en laat de spanning dan weer zakken. Herhaal deze oefeningen ook 15 keer in 3 sets.

Verander nu deze oefening door in plaats van je handen naar elkaar te duwen, ze van elkaar af te trekken. Ook deze oefening herhaal je 15 keer in 3 sets.

Kuiten trainen. De kuiten kun je makkelijk trainen door ze alleen aan te spannen en weer los te laten. Dit kan in de file en tijdens het rijden en is toch erg effectief. Herhaal ook deze oefening 15 keer in 3 sets.

Fitness in de auto

- Doe jij wel eens oefeningen achter het stuur? -