How-to: Motivatie (terug)krijgen om te gaan sporten

14-05-2018 - Of het is vies weer buiten, of je bent moe, of je hebt het vandaag echt te druk om te sporten. Allemaal smoesjes om het sporten wéér uit te stellen. Maar toch is iedereen ervan bewust dat je na het sporten een kik krijgt en je het gevoel hebt de wereld aan te kunnen. Na het lezen van deze 7 punten ben jij voor eens en voor altijd af van jouw uitstelgedrag. Let's do this!

Het komt vaak voor dat mensen fanatiek aan het sporten zijn en door verschillende redenen (zoals een drukke agenda) even een pauze inlassen. Toch is het des te moeilijker om de motivatie dan weer terug te vinden. Wij hebben wat tips en trics opgeschreven die jou helpen de motivatie weer te vinden om aan de bak te gaan.

#1 – Stel doelen op. Zonder doelen, geen behaalde resultaten. Doelen opstellen helpen je om weer enthousiast te worden en je te motiveren om uiteindelijk toch die 10 kilometer te kunnen rennen.

#2 – Zoek een sportmaatje. De één kan prima alleen sporten, de ander heeft toch iemand nodig die hem of haar aanspoort. Zoek daarom ook een sportmaatje die net zo fanatiek wilt sporten als jij. Jullie kunnen elkaar motiveren en elkaar overhalen wanneer de ander het even niet meer ziet zitten.

#3 – Motiveer jezelf met nieuwe sportkleding. Of je er nou voor kiest om tijdens het spitsuur in de sportschool te staan of wilt gaan hardlopen door de wijk heen, trainen is altijd leuker in kleding waar je je goed in voelt. Trakteer jezelf om een nieuwe sportoutfit, zodat jij niets liever wilt dan dit setje aantrekken!

#4 – Voortgang bijhouden. Check aan de hand van een applicatie hoe veel stappen jij op een dag zet of hoe veel calorieën jij op een dag verbrand. Tijd om deze cijfers op te krikken! Loop jij zo'n 4.000 stappen op een dag? Probeer daar dan 6.000 van te maken. Geloof ons, bij het behalen van deze doelen wil jij alleen maar meer. Daarnaast is de confrontatie met de dagelijkse beweging goed om je bewust te worden van wat jij op een dag doet.

How-to: Motivatie (terug)krijgen om te gaan sporten

#5 – Zoek uit wat jij echt leuk vind. Niet iedereen zit erop te wachten om tussen alle jonge mannen en vrouwen te moeten ploeteren in de sportschool. Begin er dan ook niet aan! Als je het niet leuk vind, zul je de motivatie ook niet kunnen vinden en behouden. Misschien voel jij je fijner bij een online sportprogramma, hoolahoopen in je achtertuin, yogales op de maandagochtend, bokslessen volgen of op je zolderkamer gewichtheffen.

#6 – Houd de gewoonte vast. Van uitstel komt afstel. Het terugvinden van motivatie is moeilijker dan je houden aan de 2 á 3 keer per week sporten. Hoe druk je ook bent, hoe koud het buiten ook is of hoe zwaar je weekend ook was, houd het ritme vast!

#7 – Je sport voor jezelf, niet voor een ander. Ga jezelf niet vergelijken met de rolmodellen van Instagram, blijf reëel. Andermans prestaties leiden je af van jouw eigen werk.

♥Naast interessante, actuele artikelen en video's biedt Carlounge ook een groot aanbod aan private lease auto's aan. Wil jij een gloednieuwe auto rijden? Voor een vast bedrag per maand? Kijk dan snel naar ons aanbod. ♥

  • Tags:
  •